Περιοχή αναγνώρισης
Τύπος
Καθιερωμένες μορφές του ονόματος
Παράλληλες μορφές του ονόματος
- Environmental education
Άλλες μορφές του ονόματος
Κατάταξη
Περιοχή πλαισίου παραγωγής
Ημερομηνίες
Περιγραφή
Η περιβαλλοντική εκπαίδευση αποτελεί τμήμα των προγραμμάτων των σχολείων της Β/θμιας Εκπαίδευσης. Σκοπός της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον του, να ευαισθητοποιηθούν για το προβλήματα που συνδέονται με αυτό και να δραστηριοποιηθούν με ειδικά προγράμματα ώστε να συμβάλλουν στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισής τους.
Ιστορικό
1980-1981 η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση εισάγεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση όχι ως νέο μάθημα στο υπάρχον αναλυτικό πρόγραμμα αλλά ως Προαιρετική Εκπαιδευτική Καινοτομία.
Το 1990 με νόμο ισχυροποιείται το μέχρι τότε «χαλαρό θεσμικό πλαίσιο» και συμβάλλει στην κατακόρυφη ανάπτυξη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στη δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Από το 1991 μέχρι το 2000 έχουν πραγματοποιηθεί αρκετά προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (περισσότερα από τρεις χιλιάδες) στα σχολεία της χώρας.
Μετά το 2000 ως σήμερα εγκυκλίοι και ρυθμίσεις δίνουν τη δυνατότητα σε χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς να ωφεληθούν από την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.
Νομικό καθεστώς
Νόμος 1892/90, παράγραφος 13 του άρθρου 111
Υπουργική απόφαση ( Γ2/3026/27-08-90/ΥΠΕΠΘ ) Αρμοδιότητες και καθήκοντα των υπευθύνων Π.Ε.
Περιοχή σχέσεων
Σχετιζόμενη καθιερωμένη εγγραφή
Καθιερωμένες μορφές του ονόματος
Κωδικός αναγνώρισης
Ημερομηνίες της Σχέσης
Περιοχή ελέγχου
Κωδικός αναγνώρισης περιγραφής
Κωδικός αναγνώρισης του φορέα καθιέρωσης της εγγραφής
Κανόνες και/ή συμβάσεις
ΔΙ.Π.ΠΕ.Λ.
Κατάσταση επεξεργασίας της εγγραφής
Επίπεδο λεπτομέρειας της περιγραφής
Ημερομηνίες δημιουργίας, αναθεώρησης ή κατάργησης της περιγραφής
26-03-2023
Γλώσσα(ες)
- Ελληνικά
Αλφάβητο(α)
- Ελληνικό
Πληροφορίες για τη σύνταξη/ενημέρωση της περιγραφής
Χαρίκλεια Μήτση, φοιτήτρια Τμήματος Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης